Glade kunder
Metroxpress
I perioden 2014-2015 leverede Valdefar striber og quizzer til den landsdækkende gratisavis Metroxpress (nu BT Metro), først under redaktionen MX feed og efterfølgende MX plus.
Til og med 2016 har Valdefar desuden løbende leveret illustration til MX til brug i online-tests og konkurrencer.
»Valdefar er en kæmpe fornøjelse at arbejde sammen med. Hans serie om social medie haderen viser hans evne til at tage imod en opgave, lytte til behov og ønsker og så tage det et endnu federe sted hen.«– Nadia Nikolajeva, tidligere redaktør, MX feed / Metroxpress
Yndlings (Alm Brand)
Valdefar samarbejdede i 2018 med siden Yndlings.dk, som er et initiativ fra Alm Brand forsikring, der tilbyder billige ungdomsforsikringer. Valdefar leverede striber og små tegneserier om uheldige typer, der kommer galt af sted uden at være ordentligt forsikrede.
Striberne blev suppleret med enkeltstående, fritlagte karakter-illustrationer til brug på bloggen og i tests.
»Samarbejdet var en fornøjelse, fordi Valdefar hurtigt omsætter en løs idé til et fantastisk kreativt og humoristisk output. Deadlines blev overholdt og kvaliteten var i top, da Valdefar tydeligvis er erfaren i medie- og budskabsforståelse. Den bedste anbefaling herfra.«– Mie Bilberg, forretningskonsulent, Addition (for Alm. Brand)
Informations Medieskole
I forbindelse med Ph.d. cup 2019, skulle Dagbladet Information bruge to animerede explainervideoer, til at formidle nyttige informationer til deres akademiske målgruppe – som fx “Sådan skriver du et godt debatindlæg” og “Sådan får du din forskning ud på de sociale medier”.
Resultatet blev to film af ca. 1 minuts varighed, som både fungerer som små guides i sig selv, men også som teasere for arrangementet. Filmene benyttes på sociale medier og Ph.d. cups website.
»Det er super fedt, og de andre på kontoret er enige! Jeg er virkelig imponeret over hvor hurtig og præcis Valdefar er – og hvor flot resultatet er blevet – det er en fornøjelse!«– Maja Find, arrangementchef, Dagbladet Information
Droner.dk
Droner.dk er Danmarks førende droneforhandler til professionelle. Til brug i et blogindlæg om reglerne for droneflyvning i Danmark skulle der udarbejdes en serie af illustrationer, som både skulle være forklarende, flotte og underholdende, med henblik på at fastholde læseren og hjælpe forståelsen for temaet.
»Flot, kreativt og humoristisk arbejde! LANGT over mine forventninger – der i forvejen var høje! Det som jeg særligt har været tilfreds med, udover selvfølgelig humoren og æstetikken, er det, at Valdefar faktisk har brugt noget tid på at sætte sig ordenligt ind i emnet. Det afspejles tydeligt i figurerne, der hiver det hele op på et ekstra højt niveau.«– Frederik Skøt, adm. direktør, Droner.dk
Meyers
Valdefar har siden 2014 leveret forskelligt illustrationsarbejde til Meyers. Først og fremmest på Roskilde Festival, hvor Valdefar siden 2014 har udarbejdet den 48 m2 store facade med illustreret skiltning til festivalens største enkelstående madbod.
Valdefar har desuden leveret illustrationer til beklædning af Meyers food trucks, plakater og trykmateriale til Meyers Madhus, samt en animeret explainervideo til Meyers Frokostkøkkener.
»Vi har i flere år brugt Valdefar hos Meyers til at illustrere vores facadeskilt på Roskilde Festival, med et skævt og kreativt twist. Derudover har Valdefar også lavet plakater med let afkodelige illustrationer, fx “Sådan vasker du hænder”. Vi er altid glade, når Valdefar er med i projekter – han giver en kant i det visuelle udtryk, og overholder deadlines og aftaler – en sand fornøjelse!«– Joachim Kaarsberg Børgesen, festivalansvarlig, Meyers Køkken
»Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde med Valdefar på flere projekter, og har hver gang oplevet stort engagement, høj faglighed og ikke mindst en stor grad af fleksibilitet, som har været helt essentielt for os.«– Helle Nykjær Sørensen, Marketingchef, Meyers
FGU Aarhus
Den 1. august 2019 åbner uddannelsen FGU Aarhus. Det er en sammensmeltning af VUC (Voksenundervisningen), EGU (Den Erhvervsfaglige Grunduddannelse), KUU (Den Kombinerede Ungdomsuddannelse) og Produktionsskolerne.
For at skabe opmærksomhed om den nye uddannelse har Valdefar.dk i samarbejde med FGU Aarhus produceret en 1 minuts animeret film om uddannelsen til deres website og sociale medier.
Webamp
Webamp er et passioneret og datadrevet webbureau i København, som i starten af 2019 lancerede en blog om SEO, web og content marketing. Valdefar har siden 2018 leveret artikelillustrationer til bl.a. bloggen, men også diverse tegninger og grafik til brug i bureauets trykmateriale, præsentationer, mv.
»Valdemar er en stjerne! I Webamp benytter vi både Valdefar til vores generelle udtryk, vores blog og til at sparre med. Valdefar er fuld af god energi og masser af idéer – tilføj dertil, at han er et fantastisk talent til at formidle gennem tegninger. Jeg vil anbefale Valdefar til alle. Han er fantastisk at arbejde sammen med, og giver sig altid 110 %.«– Nicolai Vittrup, Direktør, Webamp
»Vi er i Webamp smadderglade for at arbejde sammen med Valdefar. Som det kreative geni han er, fanger han hurtigt ens tanker og ønsker – og eksekverer på dem. Udover at være en dygtig idémager og illustrator, er Valdemar også yderst struktureret og behagelig at arbejde sammen med.«– Signe Knutzen, SEO-specialist & Content Marketer, Webamp
Kompan
I slutningen af 2019 skulle Kompan A/S, som producerer legepladsudstyr til hele verden, have illustreret en række billeder til en juleudgivelse til børn. Det blev til i alt 12 billeder med en historie som både var fængende, og viste Kompans produkter på en måde, som inspirerede til virkelig leg.
»Tak for nogle fine illustrationer. Valdefar var supergod til at forstå, hvor vi ville hen og færdiggjorde det hele til tiden.«– Dennis Konrad, Marketing Manager, Kompan
Q8
I julen 2019 havde Q8 brug for en illustration til deres landsdækkende julekalender-konkurrence. Illustrationen skulle benyttes på deres website, bannere og i nyhedsbreve, til at skabe julestemning og engagere deres kunder.
Re-Fokus (Challenge Accepted)
Re-fokus er et kort og effektivt strategiforløb, der giver dig solid finansiel
og forretningsstrategisk rådgivning. Valdefar.dk har leveret en animeret explainervideo, et illustreret logo og en masse grafik til Re-fokus, som er en del af Challenge Accepted Aps, der udøver økonomisk rådgivning og revisionsydelser. PS. Lars er desuden Valdefars egen revisor.
»Fantastisk samarbejde og resultat.«– Lars Silva Fløistrup, Direktør, Challenge Accepted ApS
»Jeg er virkelig imponeret og meget tilfreds. Vi havde et klart formål med en animationsvideo, men ellers havde vi ikke mange konkrete tanker, før vi mødtes med Valdefar første gang. Men hold da op, hvor er det blevet et godt resultat. Både visuelt og i gennemslagskraften af vores vigtigste budskaber. Og så er Valdefar bare virkelig god at arbejde sammen med. Opgaven er i trygge og kompetente hænder hele vejen. Det er guld værd.«
– Anne Marie Berså, konsulent, Challenge Accepted ApS
Grab’n Go Burgers
Grab’n Go Burgers langer hver sommer saftige burgere over disken på Refshaleøens populære streetfoodområde, Reffen. Her skulle Grab’n Go have lavet et stort værk, som både skulle være informativt overfor kunderne, men samtidig også underholdende, så man har noget at kigge på, mens man står i kø.
Løsningen blev en 2,4 x 2,6 m stribe som blev trykt på krydsfinér og monteret ved siden af kasseområdet. Striben hed “Burger 101” og handler om do’s and don’ts, når man skal spise burger.
»Valdefar leverer superfede resultater – vi har brugt ham flere gange, og kommer helt sikkert til at bruge ham igen.«– Jonathan Cohen Wolff, Ejer, Grab’n Go Burgers
VVKA (Københavns Kommune)
I 2019 skulle VVKA under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune have illustreret en plakat, som led i en løbende læringsindsats af faglige principper til medarbejderne i kommunens ungdomsinstitutioner.
Sammenholdet medarbejderne imellem skulle illustreres, og i plakaten skulle også integreres en sang som medarbejderne selv havde skrevet. Plakaten blev lavet i A2 og blev senere benyttet på muleposer mv.
»Klynge VVK A, Børne og ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune har i foråret 2019 samarbejdet med Valdefar.dk om udarbejdelse af en plakat, der illustrerer arbejdet med kerneopgaven i vores institutioner på en kreativ og nysgerrig måde. Det har været en fornøjelse, da Valdefar har formået at forstå vores ide og omsætte den til en superflot plakat, som skal hænge i klyngens institutioner og vække nysgerrighed og debat omkring vores kerneopgave. Tak for samarbejdet som jeg gerne gentager en anden gang.”«– Pia Lund Bakke, Klyngeleder, Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommune
Krithfilm
Filmselskabet Krithfilm har i årene 2018-19 skudt en dokumentarserie til Undervisningsministeriet om den såkaldte Danmarkskanon og de 10 danske værdier. Filmene skal benyttes på ungdomsuddannelserne til undervisning om emnet.
Valdefar.dk leverede et grafisk, animeret univers til at iklæde filmene; herunder en animeret intrografik, animerede ikoner, subs og faktabokse.
»HOLD NU KÆFT, hvor er det fedt. Det har været en fornøjelse at have Valdefar ombord. Vi benytter ham meget gerne en anden gang.«– Kristine Søndergaard Madsen, partner, Krithfilm
Skiltestedet
Skiltestedet.dk skulle i 2019 have produceret en kort, animeret film, der skulle vises på bannere og storskærme i den netop indviede ishockeyarena i Esbjerg. Filmen skulle være kort, uden lyd og skabe blikfang – og samtidig gøre seeren tydeligt opmærksom på Skiltestedets ydelser.
»Valdefar er god til at gøre det hele meget sjovere. Han var hurtig til at spore sig ind på, hvad vi gerne ville have, inden for vores deadlines. Ingen tvivl om at vi vil vælge Valdefar igen.«– Simone Puggaard, mediegrafiker, Skiltestedet.dk
E-nettet (Digital Tinglysning)
I 2019 skulle firmaet E-nettet, som er finanssektorens digitaliseringsvirksomhed, have illustreret en række statistik og fakta om deres løsning, Digital Tinglysning, i en stor flot plakat.
Opgaven skulle løses med en stram deadline, og der var specifikke krav til hvad der skulle indgå i plakaten. Det hele blev færdiggjort på en stor A1-plakat, hvor E-nettets egen farvepalette og visuelle identitet fremgik tydeligt i illustrationen.
»Valdefar forstod lynhurtigt vores idé og leverede et imponerende stykke arbejde.«– Louise Enghave Dons, Marketing Manager, E-nettet
Erhvervshus Hovedstaden
I 2019 søsatte Erhvervshus Hovedstaden deres program, SDG Business Booster, som skulle hjælpe virksomheder med at benytte FN’s Verdensmål som løftestang for vækst og eksport. I den forbindelse havde de behov for at få udarbejdet en flot og letforståelig grafik til deling på de sociale medier, og samtidig få tegnet en slags anskuelsesgrafik, der skulle visualisere programmet og dets mål.
»Kan varmt anbefale. Illustrationen er blevet rigtig godt modtaget, og Valdefar var fleksibel og hurtigopfattende i processen«– Toke Hjælmsø Madsen, projektleder, Erhvervshus Hovedstaden
Danske Commodities
I forbindelse med en større, intern strategiproces skulle Danske Commodities, som er en international energitrading-virksomhed, have illustreret et stort værk med en blanding af tegninger og tekst. Illustrationen skulle både benyttes i en animeret explainervideo og en stor tryksag, som skulle hænge på DC’s kontorer.
»Næsten uden forudgående viden var Valdefar i stand til at sætte en masse gode billeder på virksomheden. Han fangede super hurtigt det koncept vi havde i tankerne og leverede et virkelig godt produkt til en skarp pris – under tidspres. Jeg kan kun på det varmeste anbefale at bruge Valdefar til, at sætte billeder på jeres idéer og visioner.«– Martin Lynnerup, Corporate Designer, Danske Commodities
Apple Flower Festival
I 2017 og 2018 har Valdefar leveret plakater og kreativt kommunikationsarbejde til festivalen Apple Flower Festival, der bliver arrangeret af Claus Meyer og Kenneth Bager. Festivalen havde behov for at formidle en masse information om bæredygtighedstiltag og pant.
I 2018 tegnede jeg desuden det officielle kort over festivalen, til glæde for både børn og voksne, der havde brug for at finde vej.
»Valdefars illustrationsarbejde hjalp os med visuelt, at informere festivaldeltagerne om nye tiltag på Apple Flower Festival. Det kreative arbejde fra Valdefar er uovertruffet og samarbejdet er altid ligetil. Vi er meget glade for de ting vi har fået fra Valdefar.«– Anna Lea Bertelsen, festivaldirektør, Apple Flower Festival
Master.dk
HR-virksomheden Master Danmark arbejder bl.a. med modellen EASI, som er en typologitest med 4 typer, der måler den typiske adfærd og motivation i en arbejdsmæssig sammenhæng.
Til brug i tests og forskelligt materiale om EASI, har Valdefar leveret illustrationer af de fire typer i forskellige situationer.
»Det er trygt og ukompliceret at samarbejde med Valdefar. Han har en evne til at forstå og omsætte vores mange komplekse tanker til tegninger, der signalerer præcis, det vi ønsker – og samtidig give dem sit eget twist og tilføje elementer, vi ikke havde tænkt på, men som løfter produktet. Det har været en fornøjelse at se Valdemar giver vores typologi liv og personlighed med sine tegninger.«– Mia Debel, Digital marketing manager, Master Danmark A/S
Rudersdal Kommune
I 2019 skulle Rudersdal Kommune bruge en illustration til at fortælle om de forskellige indsatser, som skulle implementeres på hjemmet Frydenholm, for at forbedre forholdene for borgere og personale.
COMA club
Valdefar udarbejdede i 2015 den officielle plakat til den legendariske COMA club-begivenhed i København. Plakaten indeholdt en 3-delt guide til festen, som har en masse krav til sine gæster, bl.a. en vild dresscode og skiftende locations.
De forskellige dele af guiden blev ligeledes opdelt i mindre billeder, og benyttet til at promovere arrangementet på Facebook og websitet i perioden op til festen.
»Ifm. Coma Club 2015 lavede Valdefar en føljeton, der skulle besvare gæsternes spørgsmål. Resultatet var enestående og endte med at være ekstremt morsomt og informativt. Processen var nem, og Valdefar forstod hurtigt vores koncept. Arbejdet var professionelt udført og af høj standard, både visuelt og indholdsmæssigt.«– Christian Dalholt, projektleder & eventkoordinator, COMA club
Trafikskolerne
I vinteren 2019 skulle Trafikskolerne bruge en stor vægillustration til at dekorere deres teorilokaler på Østerbro. De ønskede illustrationen håndtegnet, så opgaven blev løst ved først at levere en digital illustration i høj opløsning til godkendelse, som efterfølgende blev malet direkte på væggen med sort acryl. Vægillustrationen blev desuden suppleret med en lille velkomst-illustration ved indgangen, samt de enkelte motiver fra illustrationen som ikoner i Trafikskolernes markedsføring.
»Valdefar tegnede en væg – det blev intet mindre end genialt, og han er super at arbejde sammen med, han kan kun varmt anbefales.«– Laulo Vedel-Petersen, CEO, Trafikskolerne
Amino
I foråret 2019 havde iværksætternetværket Amino behov for et alternativt banner til deres website, som skulle rekruttere nye ekspertbloggere til deres iværksætter-blogunivers. Valdefar leverede en lille stribe til Amino, som blev brugt i deres nyhedsbrev, SoMe-kanaler og på deres website til at rekruttere nye bloggere.
GoDeed
I 2017 leverede Valdefar illustration til den danske startup GoDeed, i form af en større infografik, som skulle benyttes på tryk og i en animeret explainervideo. Infografikken blev udarbejdet af Valdefar, og sidenhen animeret af The Color Club. Grafikken fortalte både om funktionaliteten i GoDeeds app, fordelene for brugeren samt virksomhedens mission.
»I forbindelse med udviklingen af vores app, GODEED, skulle vi have lavet noget marketing-materiale til de sociale medier. Vi fik anbefalet Valdefar, som vi bestemt ikke har fortrudt. Ikke nok med at vi fik udviklet noget nær det mest geniale og fængende vi havde set, så overgik det også alle vores forventninger. Han var han med os i hele processen og overholdt alle deadlines. Han kan varmt anbefales.«– Paul Lyderer, co-founder, GoDeed
Bongorama
I 2015 designede Valdefar motivet til herreklubben Bongoramas officielle t-shirt. Bongorama er en eksperimenterende social club for den moderne gentleman, der tæller næsten 3.000 medlemmer.
Motivet på t-shirten skulle være tro mod løverne i Bongoramas logo, signalere cool, moderne gentleman mens stregen skulle være legende og classy. T-shirten blev sidenhen sat i produktion og solgt gennem klubbens egen webshop kun til medlemmer af klubben på Facebook.
»Valdefar fik til opgave, at tegne et motiv til en t-shirt, der blev produceret i et mindre eksklusivt oplag til Bongoramas medlemmer. Som motivet viser er stilen spot on på Bongorama-fælleskabet og de værdier broderskabet står for. Tjek med Valdefar, hvis du skal bruge en original streg, der med garanti skiller sig ud og bliver set.«– Hans, founder, SMTP.dk
Marketsquare
Foruden mit selvstændige virke som illustrator, har jeg et års erfaring som art director på reklamebureauet Marketsquare, hvor jeg bl.a. stod for konceptudvikling, tekst, illustration, film, animation, mm.
Jeg har bl.a. tegnet en lang række ikoner og illustrationer til Grønlands største supermarked, Pilersuisoq, storyboarding til reklamefilm for BR og MENY, animationer og grafik til Berlingske, BT og Sweetdeal, facebook-content til Nordsjö, konceptudvikling for STARK, mm.
Du kan se flere eksempler på reklame og andet kreativt arbejde, jeg har stået bag, i mit personlige portfolio på www.valdemar.dk